måndag 5 september 2016

Hundutställning Öland

Igår den 4 september var jag med Enya på SKK:s Nationella utställning på Öland. Utställning höll till på norra Öland på Kronocampingen Böda Sand. Vädret var strålande. Enya blev BIR valp. Hennes kullsyster Maggi, träffade vi också. Hon blev BIR 2 valp. Enya gick vidare till final. Tänkte först inte stanna kvar. Men efter att jag ätit middag på restaurangen på campingen var klockan ganska mycket, så jag kan väl stanna kvar , tänkte jag. Det var ganska många valpar. Whippet fick gå in i ringen sist i ledet. Domaren plockade ut sex valpar ganska snabbt och bland dem var Enya med. Två till åkte ut och så var vi bara fyra kvar. Då blev jag lite nervös. 4:an och 3:an placerades. En whippet och en borderterrier kvar. Gissa vem som vann. Jo, ENYA, Magic Colour Kiss Of Fire blev BIS valp.  Hon fick en till fin rosett och 15 kg hundmat, en glasfigur och en clicker.  En glad och nöjd, lite chockad matte åkte hem med sin hund.

Systrarna Maggi och Enya

 Enya med sina rosetter från Ölands-utställningen


Den här glasfiguren, en segelbåt, tror jag fick vi också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar