fredag 16 september 2016

Dumle, veterinärbesktning m.m.

Idag var Dumle hos veterinären för besiktning. Han ska flytta till sina nya ägare i Göteborg på måndag. På morgonen ställde jag fram transportburen innan jag gick ut med hundarna. När jag kom tillbaka låg Dumle och sov i buren, så det var bara att stänga den och åka iväg. Han var lugn och tyst i bilen och tyckte det var spännande hos veterinären. När jag öppnade buren gick han ut med svansen i vädret och kurrade hela tiden. Veterinären kunde inte lyssna så bra på hjärtat för han spann hela tiden. Men hon tyckte det var en väldigt fin och charmig katt som hon inte hade något att anmärka på.
Dumle i transportburen när jag kom in och skulle hämta honom.
 Dumle hos veterinären
 Dumle väntar på att veterinären ska komma in i rummet
 Kommer inte veterinären snart, undrar Dumle
Dumle funderar på att hoppa ner på golvet och under söka rummet han har kommit till


Lite andra bilder kommer här från veckan som gått.

 En stilig kisse, som gillar att ligga på fönsterbrädan. Dumle

 Syskonen Dumle och vackra Dessie på köksbordet

 Dumle är den enda katten här som gillar att ligga i den här elementsängen, som jag har i badrummet.
Dessie har hittat en fluga i fönstret som hon försöker fånga.

Dumles svans ser extra stor och tjock ut på den här bilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar