lördag 10 juni 2017

Kattungarna 7 veckor

I veckan som har gått har jag försökt att fota småttingarna. Men det är inte lätt att hålla reda på sex små busiga kattungar. De gör inte riktigt som jag vill. Men jag gör nya försök. Nu är de i en härlig ålder, med mycket bus och klättrande och klängande på mig när jag sitter på golvet hos dem. Mina hundar får gå in och träffa dem ibland, men de vill gärna leka med dem och förstår nog inte att de lite för små, så de får bara vara där en och en korta stunder under uppsikt. Men jag brukar passa en liten sheltie ibland och hon är väldigt försiktig med kattungarna.

Stolt Dixie som är mamma till Emsie, Echo och Eros

 Echo ute i solstolen
 Eros tittar nyfiket på vippan jag håller i handen  
                                           
                                             
  Eros

 Emsie vill inte vara uppe i solstolen

 Eros och Felix.
Här ser man att Eros är choklad medan Felix är svart.

 Mamma Tora tycker att det här var en bra sovplats
Hon är mamma till Fanny, Felix och Findus och också mamma till Dixie

Söta Fanny, som börjar bli en liten fluffboll

Söta lilla Findus

                                       
 Sheltien Zelda är nästan lite rädd för kattungarna när de kommer springande i full fart. Här är det Echo som vill hälsa på Zelda med Fanny och Findus är i bakgrunden.

Måste bara ta med denna bilden också. Det är katten Carro som vill mysa med Gibson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar