lördag 12 maj 2012

Kattungar födda

Natten mellan fredag och lördag födde Tora fyra ungar utan några problem. Jag trodde inte att det var så många i den lilla magen och Tora är ju är ingen stor katt heller. Klockan 23.00 fredag kväll kom den första ungen och med en och halv timmes mellanrum kom de andra tre. Den sista kl. 04.30. Alla ungarna mår bra och ingen är särskilt liten eller stor heller. Vikterna på ungarna var 99gr, 107gr, 108gr och 113gr. Jag tror ett det är tre pojkar och en flicka, men jag är inte helt säker. Tora är en jätte-duktig mamma och så rädd om sina ungar. Vid minsta pip blir hon orolig och vågar inte lämna dem ens för att äta, så jag fick servera henne mat inne i bolådan. Då gick det bra och hon åt upp allt. Den 12 maj räknar jag som alla kattungarnas födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar