lördag 5 mars 2011

Veterinärbesök igen

Igår, fredagen den 4 mars, åkte jag till veterinären igen med Zhafira. Kattungen ville ju inte komma ut och hon hade inga värkar men hade lite blodblandade flytningar, så jag ringde till veterinären igen och hon tyckte att jag skulle komma in med henne. Där gjordes kejsarsnitt på Zhafira för att plocka ut kattungen. Det var bara en och den var död. De försökte få liv i den med syrgas och hjärtmassage och gjorde allt de kunde för att den skulle leva, sa dom, men det lyckades inte. Så jag och Zhafira fick åka hem utan någon kattunge. Det var verkligen sorgligt. Hon fick medicin för att stoppa mjölkproduktionen, men juvren är ganska stora på henne fortfarande. Idag mår Zhafira bra, trots att magen är rakad och ett snitt har gjorts där. Hon är en pärla, en snäll och jättemysig katt som ligger famför mig nu och spinner när jag skriver det här.
Zhafira

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar