tisdag 17 april 2018

Tintin 14 år

Tintin idag
Tintin som liten kattunge

Igår,16 april blev min fina huskatt 14 år. Hans mamma är brittiskt korthår och pappa är en fin svart och vit huskatt. Han är min äldsta katt och mycket speciell för mig. Inte är han tjock heller som flera av mina andra kastrater är, utan precis lagom. Han vill helst hålla lite distans till de andra katterna, men han accepterar dem. Gosa vill han göra inne i sovrummet när de andra katterna inte är med. Då är han en riktig kelgris och lite busig ibland. Hoppas jag får behålla honom många år till.

                                          
Tintin tycker om att vara ute. Här är han i hundarnas rastgård och hittar lite gräs längs garaget som han gillar. Bilderna är tagna 2 april. Då var det fortfarande snö kvar, men nu är det äntligen vår och snön är borta.

Tintin är innekatt, som alla mina katter är, men gillar att gå ut i sele ibland eller som här i hundarnas rastgården under uppsyn. Men katterna har en egen liten rastgård med nättak  som katterna brukar vara ute i.

 Detta är Tintins favoritkorg. 
Den är i minsta laget, men han klämmer ner sin kropp i den, och ligger där nästan varje dag.

 Några lite äldre bilder där Tintin njuter ute i gräset och solen.
 Det är skönt att sträcka ut sig och rulla i gräset, tycker Tintin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar