söndag 21 maj 2017

Kattungarna 4 veckor

Nu  har båda kullarna passerat 4 veckor och har börjat att smaka på lite fast föda. Det är väl inte så populärt hos en del. Emsie fattade direkt att det var mat. Hon är störst av ungarna och gillar mat. Echo som gillar välling i nappflaska, fattade också att det var mat och nu ökar han i vikt med rekordfart. Lille Findus däremot är inte lika matglad. Hoppas han kommer i gång med att äta också, för han är minst och behöver växa lite fortare.
 Emsie äter med god aptit och Echo vill också ha. 

Echo brukar stå i matskålen när han äter, 
så mamma Dixie försöker hålla fast honom när hon ska tvätta honom ren.

 Här är mamma Tora och mamma Dixie med sina barn.
Mammas mat är bäst

 Myskissen Emsie, som är störst av kattungarna,
 Emsie
Jag är jättesöt, eller hur? säger Emsie

Eros är lite misstänksam. Undrar vad som ska hända nu?
Eros
Nu får du sluta. Jag vill inte bli fotograferad mer, säger nog Eros här

Echo har svårt att vara stilla. Måste iväg och busa nu.

Charmtrollet Echo
Ibland kan jag faktiskt sitta sitta still, säger Echo


Söta Fanny, som är störst av Toras barn
Fanny är en en liten goding
Fanny på upptäcktsfärd

Felix, en liten svart sötnos
Felix tittat nyfiket på kameran med sina stora fina ögon
Nu måste jag springa vidare, säger Felix

Minstingen Findus
Findus är verkligen charmig, med sina stora ögon. Liten och busig.
Så här ser jag ut i profil. säger Findus






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar