söndag 21 augusti 2016

Fyra kattungar har flyttat

Nu har ännu en vecka gått. I måndags var det dags för chip-märkning, vaccinering och besiktning. Det gick bra. Det var bara Dumle som tyckte att det var lite onödigt att bli stucken två gånger, så han protesterade lite, men efteråt var han lika glad igen. Lilla Doris spann sig igenom hela proceduren. Hon är en liten spinnmaskin. Efter veterinärbesöket följde Disco-Prinsen med Lena, för leverans till Gislaved där han har fått ett bra hem. På tisdagen kom Doris nya ägare och hämtade henne. Hon flyttar till Halmstad. Det är inte så långt, så jag kan lätt hälsa på där. På fredagen flyttade både Dallas och Drutten. Båda pojkarna blir skåningar. Dallas till Trelleborg och Drutten till Kristianstad. Dumle stannar lite längre, så jag behåller Dessie lite till innan hon flyttar hem till Lena. Det märks att fyra ungar har flyttat. Det är tur att jag har kvar Dumle och Dessie ett tag till. Här kommer lite bilder från veckan. Tyvärr hann jag inte ta några nya bilder på Disco-Prinsen innan han flyttade.
Carro är en supersnäll mamma som låter ungarna dia fastän de är 12 veckor. Det blir skönt för henne när det bara är två ungar kvar.

 Doris fattade tycke för Lenas väska när hon var här tisdags. 
Doris på Lenas väska

En hög med katter.
Här är det Dixie, som är extramamma

Tre lila pojkar.
Dallas, Drutten och Dumle

 Dallas poserar så fint som vanligt
 Sötnosen Dallas
Mamma Carro innanför fönstret och sonen Dallas utanför tittar på varandra

Hej då Dallas

Äntligen fick jag en bild på Drutten som jag blev nöjd med.
  Gosiga Drutten
 Drutten på språng

Drutten i sitt nya hem där han har pappa Rolex som sällskap

 Trött liten Dumle och Dessie bakom
 Dumle tvättar sig
Myspysen Dumle
Trött Dessie








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar