tisdag 7 april 2015

Tora har fått kattungar

För en vecka sedan, den 31 mars, eller egentligen 30 mars, på kvällen, fick Tora 3 små kattungar, pojkar.. De var väldigt små, så jag var rädd att de inte skulle överleva.de vägde bara 67, 69 och 79 gram. Jag gjorde vad jag kunde och hjälpte till att stödmata de små liven. Tora är en jätte-duktig mamma. Hela nästa dag gick och allt var lugnt. Somnade sent tisdag kväll, var trött efter inte hade sovit något natten innan. När jag tittade i lådan med kattungarna på morgonen, räknade jag kattungarna 1,2,3,4. Jag räknade igen, men det var 4, inget aprilskämt. En flicka som var lite större än de andra, hon vägde 94 gram. Nu en vecka senare har alla kattungarna gått upp bra i vikt och jag vågar slappna av och tro att allt ska gå bra. Sitter och tittar på underverken och börjar fundera på namn till dem. Pappa till ungarna är en fin cremehane , som heter Brembo Eminent Em.
Tre små nyfödda pojkar
Plötsligt var det fyra
Stolt mamma Tora tycker att jag ska lämna dem ifred en stund nu.
1 vecka gamla
 Flickan 1 vecka
Duktiga mamma Tora



2 kommentarer:

  1. Grattis till fina bebisar. Tawallis skall ju få en kull efter samma pappa så jag väntar också med spänning ifall det finns en liten åt mig med i den kullen..

    SvaraRadera