lördag 30 juni 2012

Kattungarna 7 veckor

Idag har jag vägt kattungarna och jag blev lite förvånad när jag kollade Bonnies vikt. Hon har ju varit minst men hon måste ha ätit ordentligt sista veckan, för hon  kommer som nr 2 nu med 756 gram. Baloo är störst med 815 gram. Benji och Boogie 723 och. 725 gram. Fotograferingen tog lång tid idag, för kattungarna är inte speciellt samarbetsvilliga.

Baloo var lite försiktig idag och ville inte lämna korgen. Grannen körde med gräsklipparen och det var lite otäckt ljud tyckte han.

Titta in kameran var inte lätt.
 Baloo tittade åt alla håll utom mot mitt, när han satt på klöstunnan.

Benji ville inte vara i korgen.
Han hoppade ur direkt för att undersöka gräset.

Uppe på klöstunnan hann jag ta en bild framifrån på Benji.
Han hade väldigt svårt att vara stilla.

Boogie var den busigaste av dem idag. Han ville inte vara i korgen utan skuttade ut direkt. Här funderar han nog på hur han ska komma ner från klöstunnan.

Händer det något spännade där borta? Boogie satt stilla en liten stund.sedan blev det full fart nerför klöstunnan för att busa i gräset.

Bonnie satt och lyssnade på grannens gräsklippare och gillade inte ljudet.

Bonnie  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar